Inspiration by me

- Design / Interior / DoItYourself -
  • 19.11.2016
  • DIY - Tfler

    DU TRENGER: 
    3-4 Garnnster i 100% ull 
    Rundpinne nummer 6 
    Silketrd 
    Garn-nl
    Salo 
    Vaskemaskin

    SLIK GJR DU: 
    Legg opp 54 masker p rundtpinnen, og strikk frem og tilbake til det er 30 riller (tilsvarer 60 ganger frem og tilbake).
    Nr du har 30 riller, feller du 20 masker fra enden og inn mot midten, strikker de resterende maskene, og feller 20 masker fra enden inn til midten igjen. 
    Da skal du sitte igjen med 14 masker. Disse strikker du rett frem og tilbake, til du har 20 riller (tilsvarer 40 ganger frem og tilbake). 

    Se n for deg, at den store delen er stykke 1 og den lille `halen` du nettopp strikket er stykke 2. Stykke 2 er den delen av tflen som er under foten. 
    Du skal n strikke stykke 2 fast til stykke 1, ved strikke 15 masker oppover den ene siden p stykke 1. Deretter strikker du vanlig tilbake, fr du gjentar prosessen p andre siden slik at hele stykke 2 n sitter fast i stykke 1 p topp og bunn. Se filmen for illustrasjon! 

    Du skal alts ta opp en maske mellom hver rille til du har 15 masker, og dette skal du gjre p begge sider. 
    Nr du total har 44 masker, strikker du frem og tilbake til du har 15 riller. 

    N begynner du med fellingen og det foregr slik per omgang: 
    Strikk 5 masker rett, 2 x to masker sammen, 5 masker rett, 2 x to masker sammen
    En omgang uten felling
    Strikk 4 masker rett, 2 x to masker sammen, 4 masker rett, 2 x to masker sammen
    En omgang uten felling
    Strikk 3 masker rett, 2 x to masker sammen, 3 masker rett, 2 x to masker sammen
    En omgang uten felling
    Strikk 2 masker rett, 2 x to masker sammen, 2 masker rett, 2 x to masker sammen
    En omgang uten felling
    Strikk 1 maske rett, 2 x to masker sammen, 1 maske rett, 2 x to masker sammen

    Hvis du har noen igjen felle strikker du de resterende maskene sammen to og to frem til du kan avslutte. 
    Nr tflene er ferdig strikket, syr du sammen hullene under foten, og p oversiden av foten pluss litt oppover risten. 
    Fest alle trder. 

    Toving: 
    N er det p tide tove tflene. Dette gjr du ved legge dem i vaskemaskinen med litt salo p 60 grader. 
    Nr de er ferdig, kan du gjerne tove dem en gang til dersom de er for store eller de ikke ble ordentlig tovet frste gang. 

    Deretter tar du dem ut og legger dem til trk. 

    Nr de er trre, knyter to slyfebnd rundt begge tflene, og vipps s har du superste gaver eller varme og godt tfler til kalde vinterdager. 

    Dersom du har noen sprsml er det bare stille dem i kommentarfeltet, s skal jeg hjelpe til s godt det lar seg gjre. 

    6 Kommentarer skjul

    Victoria Larsen

    19.11.2016 kl. 16:20
    S utrolig nydelige <3

    inspirationbyme

    20.11.2016 kl. 20:15
    Victoria Larsen: Tusen takk :)

    Frida Vardehaug Pettersen

    20.11.2016 kl. 13:20
    S fine de tflene ble! Det er fine julegaver :D

    inspirationbyme

    20.11.2016 kl. 20:15
    Frida Vardehaug Pettersen: Tusen takk :) Ja det er veldig fine julegaver :)

    Charlene N. Nedrum

    21.11.2016 kl. 10:22
    det ble kjempefint! og flott blogg du har! :D

    inspirationbyme

    29.11.2016 kl. 09:07
    Charlene N. Nedrum: Tusen takk :)

    Skriv en ny kommentar

    Om meg

    inspirationbyme

    Inspiration by me er for deg som nsker inspirasjon innenfor interir, eller er p jakt etter et nytt DIY prosjekt. Her legges det ikke ut kompliserte stirkkeoppskrifter som er umulig forst, heller ikke uoppnelig dyre interirtips for hjemmet. Dette er bloggen for oss ddelige, som av og til kan drmme oss bort til det uoppnelige, men stort sett holder oss innenfor budsjett. Bloggen passer ogs godt for deg som liker strikke men ikke kan lese oppskrifter. Det kan nemlig ikke jeg heller, s jeg har vrt hos mormor og ftt dem oversatt til norsk.

    Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no